Aki az ismeretlen a megfoghatatlan feliratú ládát feszegeti előbb-utóbb szembe kerül a kereszténységgel!

Évekkel ezelőtt kezdtem feszegetni ezt a ládát. Drága nagymamám, ki sajnos már nincs köztünk, mélyen vallásos istenhívő ember volt! Gyerek koromban rengeteget mesélt nekem a bibliáról, Jézusról. Míg a mama velünk lakott minden este mesélt nekem, példabeszédeket idézett és mint gyerek érdeklődve és megbabonázva hallgattam. Lassan felnőttem a mama is elment és ez az egész vallás téma a perifériára szorult. Sok-sok év telt el és csak sodort az élet árja, míg nem 8-10 évvel ez előtt, elkezdtem olvasni. Rengeteget olvastam! Főleg fantasy könyveket az interneten pedig minden érdekes tudományos, dolgot elolvastam elkezdett foglalkoztatni a kvantumfizika, olvastam a káoszelméletről, ufókról és még sok egyébről! Teltek az évek és kb. 4évvel ezelőtt megvettem egy könyvet Osho Az ego könyve címmel! A poén: azt gondoltam az akkori páromról, hogy önző és egoista és ezt a könyvet eredetileg neki vásároltam ajándékba! (és az én életemet változtatta meg) :D Ezután a könyv után nem volt megállás! Keleti vallások, filozófiák, Balogh Béla Végső valóság majd elérkeztem  A titok című filmhez a vonzás törvényéhez, Brain Tracy Főnix szemináriumához, kereszténységhez és istenhez. Mára óriási információ mennyiség van mögöttem ami érdekes rálátást ad a világra és az emberekre. Ennyit elöljáróban. E bejegyzés megírására a következő cikk inspirált:

Meg kell a keresztényeknek ítélniük másokat? Meg hát!

Bizonyára sokszor hallottuk már, hogy „a Biblia azt mondja, hogy ne ítélkezzünk”. A Bibliában azonban az van, hogy ne ítéljük meg senkinek a szívét vagy a szándékait! „A szellemi ember azonban mindent megítél,” - mondja Pál apostol, „de őt senki sem ítéli meg. Mert ki ismerte meg úgy az Úr gondolatát, hogy őt kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme van.” (1Kor 2,15-16). Ezek szerint tehát Jézus igaz követői ugyanazon értelemmel bírnak (mondhatni „egyre jár az agyuk”). Ha pedig bennünk Krisztus értelme van, akkor a szellemi különbségtétel képessége is megvan bennünk. A keresztényeknek (azoknak, akik az Úrban vannak) felhatalmazása van arra, hogy megítéljék mások szavait és cselekedeteit. Honnan tudhatjuk, hogy valaki hamis tanító vagy sem? Forduljunk a Szentíráshoz! A 2Tim 3,16-17-ben azt mondja Pál: „A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre; hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.”

A teljes cikk itt olvasható: hitvedelem.blog.hu

http://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/2415254

Ez az írás ékesen bizonyítja, hogy a gyarló ember, talán a beletáplált istenfélelemtől vagy a vágytól, hogy a mennyekbe kerüljön elkezdi deformálni kicsavarni a tanokat! Még hívőnek sem kell ahhoz lenni, hogy a cikk elolvasása után tudjuk valami nem kerek! Észre vettem, általában pont azoknak az embereknek a hitével, lelki világával vannak komoly problémák akik ennyire vágják a bibliát és folyton abból idéznek!

Az is tény, hogy az ilyen szélsőséges vallási nézetek semmi jót nem szülnek! Minden jóérzésű ember tudja mi a jó! Én tudom, hogy nekem jólesik ha szeretnek és másoknak is jólesik ha szeretik! Tudom, hogy fáj ha megütnek és másnak is fáj ha megütik! Nekem nem jó ha meglopnak, megaláznak és gondolom másnak sem jó! Az ilyen nagy bibliatudoroknak inkább ezen a vonalon kéne elindulni, a helyett hogy másokra olyan eszméket kényszerítenének amit eleve kényszeríteni kell! Ne azért tegyen vagy ne tegyen meg az ember dolgokat mert menny vagy pokol a jutalom érte! Ez már álszent és képmutató dolog!

Szerző: Titokmester  2010.11.07. 10:21 4 komment

Címkék: vallás hit keresztény inkvizíció

A bejegyzés trackback címe:

https://titokmester.blog.hu/api/trackback/id/tr852429959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.11.07. 15:08:39

Szia :)
Mint a blogomban is írtam, ez a cikk érett hívőknek szól; sajnos nincs lehetőségem beállítani, hogy melyik cikket milyen fülnek szántam. Megértem, hogy az egész írás, úgy, ahogy van, zavaros, és hülyeségnek tűnik számodra - a benne foglaltak azonban valós problémák, és szinte mindenki számára ismerősek, akik aktívan részt vesznek egy gyülekezet életében, netán alakítják azt.

Megértem a felháborodásodat, hogy vannak olyan emberek, akik azért tesznek vagy nem tesznek valamit, mert menny vagy pokol jár érte. Biztosan vannak ilyenek, a szomorú azonban az, hogy tévednek; a Biblia legalábbis semmi olyat nem mond, hogy bármilyen tettünkel ki tudnánk érdemelni a mennyet.

Folytassam itt vagy írjak róla egy posztot? :))

Titokmester · http://titokmester.blog.hu 2010.11.07. 15:44:17

@Kéry Zsuzsanna: Köszönöm a hozzászólást! Tény hogy más fénybe került a dolog de :)
Azt kell hogy mondjam elképzelésem nincs arról, hogy mi motiválhatta az írót. :)
Mit lehetne tenni, hogy az emberek a hívők nagy része ne istenfélelemből vagy az élet utáni jutalomért legyen hívő?

Talán a probléma pont az hogy túl nagy súly van fektetve a bűnre és a büntetésre és azt mondják élj így és így meg így és utána tiéd a mennyek országa! Ez a két véglet valamint Jézus keresztre feszítése és kínzása ami a legelterjedtebb ismérve a keresztény vallásnak. A filozófia meg....
A kétes eredetű 10parancsolat. Lehet túlságosan leegyszerűsítem a dolgot? :) Jézus példabeszédei oké de eltelt 2000év és nem nagyon hallani napjainknak megfelelő példabeszédeket. Nézd meg a Buddhizmust ami szerintem pont azért kezd elterjedni nyugaton is mert a számtalan tanmese erősíti folyamatosan. A tanmesék valóban tanulságosak és hamar beilleszthetőek az ember életébe. Nem a megfélemlítéssel hatnak hanem az használható igazságokkal amikre azt mondja az ember: Hú ez mennyire így van! Én is így akarom vagy fogom csinálni!
Szóval a tanmesék az ember szívét érik el közvetlenül és ezáltal változtatja meg a szemléletet!

No de azt hiszem túlságosan belemerültem megint :D !

Írj ahová csak szeretnél!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.11.07. 17:37:15

@Titokmester: No, közben fel is tettem erről egy blogbejegyzést. "Véletlenül" :) ugyanis pont ilyesmi témákról készültem értekezni; és ez a cikk habár erősen feszegeti a bűn kérdését, talán ebben az új megvilágításban sikerül érthetővé tenni, miért is alapprobléma ez a kereszténységben. Kíváncsian várom a véleményedet!

hitvedelem.blog.hu/2010/11/07/a_megvaltas_logikaja_avagy_mi_a_kulonbseg_a_biblikus_keresztenyseg_es_a_vilag_osszes_vallasa_kozott

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.11.08. 16:28:10

Jellemző ránk keresztényekre, hogy hajlamosak vagyunk a Bibliát a saját kényelmünkhöz igazítani.
Ezt jogos kritikának érzem.
Én legalább ezt már felismertem és igyekszem ügyelni erre.

Megkockáztatom minél kényelmesebb az egyház, minél kevesebbet követel meg, annál gyanúsabb.

Viszont.

Azt nem érzem jogosnak hogy a keresztények kényszerítenék bármire is a hitetleneket.
Fenyegetni sem fenyegetnek semmivel.
A hitetlent nem is lehetne a pokollal meg hasonlókkal.
Mindenkinek magának kell eldöntenie miben hisz, mitől fél, miként él, stb.
süti beállítások módosítása